Minder kans op spam met de e-mail checklist

Minder kans op spam met de e-mail checklist

Altijd even spannend om veel mensen tegelijk te mailen!

E-mail

Altijd even spannend om veel mensen tegelijk te mailen! Want verstuurd is verstuurd, klanten kunnen zich altijd uitschrijven en je wil niet in die spambox terecht komen. Hoe je jouw mailing van header tot footer in orde maakt? Zo!

Voordat je een mailing verstuurt of live zet moet je natuurlijk 100% zeker weten dat alles tiptop in orde is. Deze checklist helpt je daarbij!

  • Controleer de afzendernaam
  • Controleer of je afzender e-mailadres klopt (en gebruik hiervoor geen no-reply e-mailadres)
  • Check zowel de desktopversie als de mobiele versie. Is alles goed leesbaar?
  • Tegenwoordig wordt er ook steeds meer gebruik gemaakt van de dark mode op devices. Het is dus aan te raden om je e-mail ook hiervoor te optimaliseren
  • Zorg voor een pakkende onderwerpsregel, of nog beter: doe een A/B-test om het maximale uit je e-mail te halen
  • Kies een snippet die de lezer nog nieuwsgieriger maakt om de mail te openen
  • Let er op dat bestandsnamen van afbeeldingen geen spaties bevatten, want dit kan voor weergaveproblemen zorgen
  • Geef alle afbeeldingen een alt-tekst Maak een tekstversie van je mail
  • Test de spamgevoeligheid van je mail. Dit kan via bijvoorbeeld www.mail-tester.com of http://analyze.email/
  • Meet je de prestaties van je mail met behulp van Google Analytics, check dan of alle links de juiste UTM’s bevatten
  • Test of alle afmeldlinks het doen en of de link naar de webversie werkt
  • Wanneer je de mail personaliseert, stel dan altijd een default versie in en controleer of alle variaties goed ingeladen worden
  • Stuur jezelf altijd een testversie en controleer of de mail in verschillende mailproviders goed wordt weergeven

Lorem ipsum

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.